Hulp met iPad problemen

het is niet zeldzaam dat na enige tijd gebruik te hebben gemaakt van een iPad, de gadget een aantal problemen ontwikkelt. Dit zijn de meest voorkomende problemen die we zijn tegengekomen met eenvoudige stappen om ze op te lossen:

iPad hulp

iPad-scherm is bevroren

Een van de meest voorkomende problemen met de iPad is het vastlopen van het apparaat. Dit kan te wijten zijn aan een conflict tussen apps die worden uitgevoerd of een beschadigd geheugen. Je kunt de iPad uit- en weer inschakelen. Als het niet werkt, probeer dan je iPad opnieuw in te stellen door de hometoets en de slaap / waakknop tegelijkertijd ingedrukt te houden. Als het nog steeds is bevroren, kun je je iPad op je computer aansluiten en iTunes gebruiken om het besturingssysteem te herstellen. Maak gewoon een back-up van de gegevens voordat je deze herstelt in iTunes.

iPad wifi werkt niet

Controleer eerst of je wifi is ingeschakeld in het instellingenmenu van je iPad. Als dat het geval is, zet je je iPad uit en weer aan. Als dat niet werkt, probeer dan de instellingen van je apparaat te herstellen door de hometoets ingedrukt te houden met de sluimertoets. Als je iPad problemen heeft om verbinding te maken met een specifiek netwerk, probeer dan de iPad te dwingen dat netwerk te vergeten. Schakel uit en weer in en probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken.

iPad maakt geen verbinding of wordt niet herkend in iTunes

Zorg er eerst voor dat je de nieuwste versie van iTunes op je pc of Mac hebt geïnstalleerd. Als dit niet het geval is, probeer het dan bij te werken nadat je de iPad opnieuw hebt opgestart. Als de iPad niet reageert, kun je de iPad resetten door de slaap / waakknop ingedrukt te houden en de home-toets tegelijkertijd 10 seconden ingedrukt te houden. Als al deze stappen hierboven mislukken, probeer dan iTunes te verwijderen en de applicatie opnieuw te installeren op je Mac of iPad.

iPad laadt niet op

Als je iPad niet (volledig) oplaadt, kan dit frustrerend zijn. Hoogstwaarschijnlijk kan dit probleem het gevolg zijn van een USB die ouder is en onvoldoende stroom levert aan de iPad als je een computer gebruikt om deze op te laden. Probeer de iPad met de originele stroomkabel en adapter in een stopcontact te steken. Als het probleem zich blijft voordoen, koop dan een nieuwe USB-kabel en adapter, om zeker te weten dat het probleem niet aan de lader ligt. Als het nog steeds niet oplaadt, neem dan contact op met Apple omdat de iPad mogelijk een probleem met de elektrische hardware heeft.