Het gebruik van papieren werkbonnen kan erg tijdrovend en inefficiënt zijn. De werkbonnen zijn vaak lastig te lezen, kwijtraken is een veel voorkomend probleem en het verwerken van deze bonnen kost veel tijd. Gelukkig zijn digitale werkbonnen de oplossing voor deze problemen en steeds meer bedrijven maken hier gebruik van. In deze blog lees je hoe je sneller en efficiënter kunt werken met digitale werkbonnen. Lees snel verder!

Kies de juiste software 

Er zijn verschillende software systemen beschikbaar voor het verwerken van digitale werkbonnen. Het is belangrijk om de juiste software te kiezen die bij jouw bedrijf past. Het is daarom goed om eerst te kijken naar de functionaliteiten van verschillende software systemen en de prijs hiervan. Zo kun je een weloverwogen keuze maken.

Maak werkorders online aan

Met digitale werkbonnen ben je niet meer afhankelijk van papierwerk. Werkorders kun je eenvoudig online aanmaken en doorsturen naar de desbetreffende medewerkers. Hierdoor zijn de werkorders altijd eenvoudig terug te vinden en hoef je niet, zoals bij papieren werkbonnen, door een stapel papieren heen te bladeren op zoek naar de juiste werkorder.

Medewerkers kunnen digitaal aftekenen

Een groot voordeel van digitale werkbonnen is dat medewerkers deze direct digitaal kunnen aftekenen. Dit bespaart veel tijd en moeite. Bij papieren werkbonnen moeten deze bonnen vaak nog teruggestuurd worden naar het kantoor om daar afgehandeld te worden. Digitale werkbonnen hoeven alleen maar te worden ingevoerd in het software systeem en deze zijn daarna gelijk verwerkt.

Inzicht in de status van de werkzaamheden

Met digitale werkbonnen heb je altijd inzicht in de status van de werkzaamheden. Hierdoor kun je snel bijsturen als dit nodig blijkt te zijn. Bij papieren werkbonnen kan het soms lang duren voordat de status van de werkzaamheden bekend is. Met digitale werkbonnen is dit verleden tijd en kun je snel handelen.

Bewaar alle gegevens in de cloud

Alle gegevens van de werkbonnen worden digitaal opgeslagen in de cloud. Hierdoor raak je nooit meer werkbonnen kwijt en kun je deze makkelijk terugvinden. Daarnaast zorgt de cloud ervoor dat je nooit meer ruimte hoeft vrij te maken voor het opslaan van stapels papieren werkbonnen.

 

Het gebruik van digitale werkbonnen heeft vele voordelen voor bedrijven. Het bespaart tijd en geld en zorgt voor efficiëntere werkzaamheden. Door de juiste software te kiezen, werkorders online aan te maken, medewerkers digitaal te laten aftekenen, altijd inzicht te hebben in de status van de werkzaamheden en alle gegevens op te slaan in de cloud, zijn digitale werkbonnen de toekomst voor bedrijven. Stap daarom nu over op het digitale tijdperk en verhoog de efficiëntie van je bedrijf!

 

Bron: www.fieldbuddy.com/nl