Content heb je inmiddels in verschillende vormen en maten en de content die op het internet en zelfs fysiek in winkelstraten en -centra te vinden is, wordt ook steeds geavanceerder. Bedrijven trekken werkelijk alles uit de kast om de aandacht te trekken. Of je nu een dienst verleent, een product verkoopt of het publiek wil entertainen met als doel om er ook geld aan te verdienen. Een van de meest innovatieve oplossingen die je op dit moment kunt kopen is de holobox, maar waarom zou je een holobox kopen? In onze blog geven we het antwoord.

Wat is een holobox?

Waarom zou je een holobox kopen? Daar komen we zo op terug, maar het is eerst belangrijk om uit te leggen wat een holobox is. Het is een innovatief product waarmee je eenvoudig holografische projecties kunt tonen aan het publiek. De box wordt bijvoorbeeld in een etalage of in een winkelcentrum geplaatst en in deze box verschijnen 3D hologrammen van bijvoorbeeld woordvoerders, verkopers of zelfs van producten die worden aangeboden. Heb je laatst op TikTok die reclame van Nike gezien, waarbij de doos en de schoen uit het gebouw lijken te springen? Dat is nu een goed voorbeeld van hoe holografische projecties en holoboxen worden ingezet om een intense ervaring voor het publiek te creëren.

Een holobox kopen? Dan koop je feitelijk een beleving voor je publiek

Een holobox zorgt voor een beleving bij je publiek, want je kunt jouw diensten en producten in een volledig 3D geanimeerde hologram presenteren. Je kunt bijvoorbeeld een verkoper weergeven die meer vertelt over waarom de mensen voor jouw bedrijf zouden moeten kiezen, maar je kunt ook een woordvoerder projecteren en zelfs producten. Door het presenteren van producten krijgen mensen een goed beeld van het product. Hoe het eruitziet, wat de textuur is en hoe het bijvoorbeeld toegepast kan worden. Dat spreekt veel meer tot de verbeelding dan een statische afbeelding of een video. 

Interactie met je publiek

Een holobox kopen betekent ook dat je de interactie kunt opzoeken met je publiek. Ze kunnen vragen stellen of via een display opties selecteren, zodat de geprojecteerde verkoper nog meer informatie geeft over de presentatie die die geeft. In dat opzicht kan een holobox ook gebruikt worden voor het interactief presenteren aan een grote groep mensen. Denk bijvoorbeeld aan de CEO die meerdere kantoren wereldwijd een belangrijke boodschap wil geven. Met de holoboxen op de verschillende locaties kan hij zichzelf vanzelf een centraal punt projecteren en de interactie opzoeken met zijn medewerkers die wellicht belangrijke vragen hebben. 

Holobox kopen? Dan ben je onderscheidend

Holoboxen zijn nog niet volop in de markt zichtbaar, omdat de technologie en de holobox prijzige oplossingen zijn. Toch is het slim om een holobox kopen. Je investeert namelijk in de toekomst en je bent op dit moment zeker onderscheidend ten opzichte van de meeste concurrenten die nog niet met holografie aan het werk zijn. Op die manier loop je voorop en is de kans ook groter dat je de investering kunt terugverdienen.